Mladí se ze sociálních sítí cítí vyčerpaní
Ráno s ním vstávají a večer s ním usínají. Řeč je pochopitelně o internetu a sociálních sítích. Generace Z je na nich často až závislá, což se negativně projevuje na jejich duševním zdraví. To je také hlavním důvodem, proč se rozhodují pro dočasný, ale i trvalý odpočinek.
Společnost Origin přišla s výsledky průzkumu ohledně generace Z a jejich vztahu k sociálním platformám. Jejich výsledky jsou překvapivé a navíc jsou velice důležité pro marketéry, protože možná budou muset změnit taktiky. Mladí jsou totiž často v depresích a trpí úzkostmi. Jak to tedy dopadlo?
Výsledky si odporují
Výzkum ukázal, že 64 % mladých si od Instagramu a podobných dává pauzu a 34 % ho opouští natrvalo. Průzkum byl proveden mezi Američany ve věku od 18 až 24 lety, a to z 1000 obyvatel. Až 41 % z nich trpí duševními poruchami, a to úzkostí a depresemi.
Paradox nastává u dalších výsledků. Co se ukázalo, že Instagram, Facebook a Snapchat způsobují?
- Celkem 22 % odpovídajících má kvůli nim strach.
- 75 % dotázaných se naopak cítí blíž k přátelům.
- Asi třetině snižují příspěvky a komentáře sebevědomí.
- Naopak 61 % zvedají jejich ego.
Co to znamená pro marketéry?
Výzkum dopadl velmi paradoxně a netradičně. Celkem 77 % respondentů uvedlo, že sociální platformy pro ně mají stále více výhod než nevýhod. Většina uživatelé těchto sítí je na reklamu a nabídku produktů reagují velmi citlivě. Co pro ně tento výzkum znamená?
Generace Z požaduje vysoce personalizovanou reklamu, která jim nabízí produkty vhodné přesně pro ně. Budou tedy muset trochu změnit taktiku. Dobrou zprávou pro ně ovšem zůstává, že většina uživatelů odchází z platforem jen na určitou dobu. Zhruba 65 % účastníků výzkumu sleduje Facebook nebo Instagram své oblíbené značky a asi 43 % z nich nakupuje podle reklam a profilů značek. A jak působí v posledních měsících společenské ikonky na mobilu na vás?